پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
حجت الاسلام نورزاد

حوزه/ حجت‌الاسلام نورزاد با توصیف و تشریح پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در شهرستان تالش گفت: تالش باتلاق پروژه‌های عمرانی است.

حجت‌الاسلام مجتبی نورزاد امام‌جمعه تالش در استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با موضوع تکمیل نشدن پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره شهرستان تالش، این شهرستان را با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان پر جمعیت استان گیلان عنوان کرد و گفت: شهرستان تالش پس از رودبار، دومین شهرستان وسیع استان گیلان است.

امام‌جمعه تالش با اشاره به وجود یک سوم خط ساحلی استان گیلان در شهرستان تالش ابراز داشت: تالش رنگین کمان اقوام است؛ آذری، تالشی و کرد، از مذاهب مختلف، تلفیق جمعیتی خاصی را در شهرستان تالش به وجود آورده‌اند؛ اما به اقتصاد دریا هیچ توجهی نمی‌شود و مردم مطالبات مختلفی دارند و آن را به امام جمعه منتقل می‌کنند.

وی از ویژگی‌های این شهرستان، وجود صنایع خاویار، چوب، کیوی و برنج را مد نظر قرار داد و گفت: چوکای تالش، صنایع چوب اسالم و پالت سازی از صنایعی است که در شهرستان واقع است اما متأسفانه نه تنها در سال‌های اخیر تقویت و بروز نشده است، بلکه در حال تضعیف است.

حجت‌الاسلام نورزاد با اشاره به محوریت تالش در واردات و صادرات کشور اظهار داشت: توجه به شهرستان تالش، باعث رونق ترانزیت در ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه دریای خزر است؛ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در این شهرستان هستند اما با بی‌مهری مسئولان مختلف از این کار منصرف می‌شوند؛ این در حالی است که صدای امام جمعه هم به کسی نمی‌رسد.

امام‌جمعه تالش در ابتدای کلام، تالش را باتلاق پروژه‌های عمرانی خواند و با اعلام اینکه پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی بر زمین مانده در شهرستان تالش بیداد می‌کند گفت: بنده به عنوان فرزند شهرستان تالش، در طول عمر خود طرحی را که شروع و به اتمام رسیده باشد سراغ ندارم.

وی در بیان نمونه‌هایی از پروژه‌های نیمه تمام اظهار داشت: تالش یک کریدور برای رسیدن به حوزه قفقاز، آذربایجان، گرجستان، روسیه و خلاصه فدراسیون روسیه است؛ اما این شهر جاده کمربندی ندارد؛ در تعطیلات مردم به شدت نارضایتی خود را اظهار می‌کنند؛ ماشین‌های سنگین به دلیل نبود کمربندی از داخل شهر عبور و زندگی مردم را مختل می‌کنند.

حجت‌الاسلام نورزاد توضیح داد: نوزده سال پیش ساخت جاده کمربندی تالش شروع شده است؛ تمام این مسیر ۱۲.۵ کیلومتر است، که در این نوزده سال تنها پنج درصد پیشرفت کار داشته است و پروژه رها شده است؛ در این سال‌ها زمین‌ها گران شده است و قدرت تملک آن‌ها را ندارند؛ در حالی که چهار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته پانزده سال پیش خرید اراضی و ساخت این کمربندی را کفایت می‌کرد.

امام‌جمعه تالش در بیان نمونه‌ای دیگر از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان تالش گفت: کمربندی خطبه‌سرا تنها یک و نیم کیلومتر است؛ این طرح نیز حدود بیست سال است که معطل مانده است؛ ترافیک‌هایی به طول ده کیلومتر ایجاد می‌شود که مردم محلی و مسافران را عصبی می‌کند و نارضایتی خود را به اینجانب انتقال می‌دهند.

وی سد لاستیکی شهرستان تالش را از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان تالش برشمرد و گفت: این طرح هشت سال پیش برای کمک به مزارع برنج شروع شد و در حالی که برنامه چهار ساله داشت، هنوز به اتمام نرسیده است؛ چاه فلمن نیز برای آب شرب مردم است که هنوز به ثمر نرسیده است.

حجت‌الاسلام نورزاد صنعت گردشگری را از بهترین صنایع ارز آور و اشتغال آفرین برای شهرستان‌ها و استان‌های شمالی برشمرد و ابراز داشت: پنج سال پیش، پل اسالم به وسیله سیل تخریب شد؛ در پنج سال اخیر این پل کوچک که واسط تالش با این بخش اساسی و مهم شهرستان است بازسازی نشده است؛ البته این طرح قرار بود که یک ساله افتتاح شود و حدود ده بار مدت آن تغییر کرده است.

امام‌جمعه تالش گفت: برای هر روستا تابلویی نصب کرده‌اند که در هفته دولت مراسمی را ترتیب دادند تا از این تابلوها به عنوان پروژه تکمیل شده شهرستان رونمایی کنند؛ متأسفانه پروژه‌های تکمیل شده در این حد است و تکمیل پروژه‌های سنگین ناکام مانده است.

وی پروژه‌های عمرانی خرد و کلان نیمه کاره را باعث نگاه منفی مردم به مدیریت تمام مسئولان استان دانست و تصریح کرد: در چنین مشکلاتی در فضای حقیقی و مجازی منتشر می‌شود و پیگیری و تحقق آن را از امام جمعه مطالبه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha